donderdag 21 januari 2016

Verschillende hoekjes open in onze klas!

Luisteren naar het muzikaal verhaal!

Winkelspel!

Touwen even lang knippen.

Is iedereen klaar voor de stoet!  Staat iedereen juist?  Heeft iedereen het juiste instrument gevonden?  Nummer vier zoekt het instrument met het getalbeeld 4

Geluidenspel op de computer!

Constructies nabouwen!


Files vormen!



Spiegelbeeld tekenen! Niet gemakkelijk maar voor sommige kleuters lukt dit al aardig!









Wat een talent in onze school!

Marieke uit het 6de leerjaar bracht haar dwarsfluit mee naar onze klas!


Ze speelt een heel gekend lied: broeder Jacob!

Onze kleuters kijken vol bewondering naar Marieke!


Marieke speelde enkele liedjes vanuit onze kaft!

We konden gezellig meezingen samen met de dwarsfluit!


Marieke speelt het lied: Hoe maak ik een vingerhuis?  en wij maken de juiste bewegingen!



Na al die leuke muziekjes toont Marieke hoe je de dwarsfluit proper maakt!  Hiervoor gebruikt ze een lang dun stokje dat goed binnenin de dwarsfluit kan poetsen!


DANK, DANK, DANK VOOR DE KLANK, KLANK,  KLANK!

We bekijken de prenten uit het muzikaal verhaal: 'het oranje vogeltje'!

We gaan met onze klas zelf het verhaal eens maken!  We zoeken de juiste materialen in de knutselhoek en gaan samen aan de slag!

Wout gaat het oranje vogeltje oranje kleuren en Jolien tekent de prent van het verhaal!


Hier zien we al een stukje van de tijger uit het verhaal!

Martha tekent de politieagent!


Ons verhaal krijgt meer en meer vorm! Mooi werk!



Eindelijk is het oranje vogeltje klaar!  Hoe had je dit vlugger kunnen doen wout?

Na al dat werk tonen we onze prenten in de juiste volgorde terwijl de muziek opstaat!  We hebben allemaal goed meegedaan!

dinsdag 19 januari 2016

Spelletjes vanuit ons rekenkastje!


Het oranje vogeltje heeft onze daglijn stukgemaakt.  De kikker vraagt of we nog weten wat we allemaal in de voormiddag deden?  We spelen zelf eens juf en hangen de kaartjes in de juiste volgorde aan het bord!

Stipje bracht getallen mee naar de muziekhoek.  Kunnen jullie een muziekstoet maken?  We moeten wel in de juiste volgorde staan.

Wie staat er de laatste in de rij?

Simon is de tweede of de middelste in de rij! 

We stappen in de juiste volgorde door de klas en maken mooie muziek voor onze vriendjes!

Martha geniet er van om eens de eerste in de rij te staan!